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Poppy Provence

How to modernize the brand while retaining its identity so as not to lose loyal customers?

 

Coquelicot Provence is my favorite and also my first client as an independent and loyal for more than 5 years. I revisited the logo and thelabelsproducts by giving them more depth and putting the fields of wheat back in the center, organic wheat which is at the heart of their product, of course. Because as you probably know, poppies only grow in untreated wheat fields ;)

Design Laetitia / Marketing Department Valérie

Logo design 

Artisans du Bio

Stratégie Marketing et opérationnelle Valérie Guyard
Direction artistique : L
aetitia Beauvois

Comment créer de la proximité avec leurs consommateurs ?

Et si on leur parlait directement, sur les pack, un repas du quotidien mais avec une pointe d'humour et d'auto-dérision ?
 

C'est suite à un positionnement de marque réalisé pour Les Artisans du Bio que le fil rouge à était trouver. Devenir Les joyeux défenseurs du bien mangé avec pour promesse : être Les Artisans du Bio d'un monde meilleur. Vouloir proposer des produits sains, gourmands, fabriquer en France et Bio, au meilleur prix et sans se prendre au sérieux. C'est dans cette état d'esprit que nous avons penser la stratégie marketing et créative de la nouvelle identité des Artisans du Bio.
Nous avons dû revoir les packagings des gammes de la marque mais aussi le site internet, la présentation commerciale, les outils d'aide à la vente en magasin et cela nous a permis  d'avoir toujours en tête l'angle de prise de parle que la marque devait prendre à chacune de ces communications.

gyoza

How to highlight a new range of exotic products while maintaining its identity?

A family business with human values that has decided to head for Asia by creating the very first organic and fresh gyozas. We therefore created the new labels of this innovation which were intended to be exotic while keeping the identity of the brand, and which have the taste of travel. We thus changed the wheat fields into rice fields and we gave them the premium side thanks to the slate.

labels 

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Packaging

Social media visuals

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